Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Wanita Koma Dibelasah Suami, Anak Terus Berhenti Meragam Bila Letak Sebelah

Wanita Koma Dibelasah Suami, Anak Terus Berhenti Meragam Bila Letak Sebelah

Pada 4 Mei tahun lalu, kita dikejutkan dengan satu berita yang menyayat hati apabila seorang wanita sedang hamil dipercayai dipukul sehingga koma oleh suaminya. Namun begitu, wanita dikenali sebagai Jahidah Nordin selamat melahirkan cahaya mata pada akhir November tahun lalu

Anak tidak meragam

Menerusi beberapa video yang dimuat naik oleh Fauziah Nordin di TikTok, memaparkan bayi yang diberi nama Nufail Ehsan sedang menangis dan meragam. Namun, apabila diletakkan di sebelah ibunya yang terlantar koma, si kecil itu terus diam dan tidur dengan lena.

Lebih sebak lagi apabila meskipun ibunya tidak dapat menyentuh serta membelai anaknya, namun bayi berkenaan seperti memahami keadaan yang dialami oleh si ibu.

Bila letak Nufail kat riba ibu dia, hati sendiri sebak. Nampak kakak mengalir air mata. Dia tak mampu nak peluk, nak cakap. Nufail elok je senyap bila kami letak kat dada ibu dia.

Ketika di dalam kandungan, Nufail hanya bergantung kepada susu yang diberikan kepada wanita berkenaan dan kini si kecil itu telah membesar dengan sihat serta sempurna.

Bila rasa down, teringat semangat Nufail yang kuat sejak usia 4 minggu dalam kandungan tanpa makan apa-apa dalam kandungan hanya susu sahaja sehingga lahir ke dunia dalam keadaan sempurna demi ibu tercinta.

Nufail tak pernah meragam malam-malam seperti dia tahu dia tak nak menyusahkan sesiapa. Tidur malam dan hanya nak susu sekejap lepas tu lena kembali. Pandai bawa diri.

Rindu ibu rupanya’

Posting Komentar untuk "Wanita Koma Dibelasah Suami, Anak Terus Berhenti Meragam Bila Letak Sebelah"