Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Slesai Tntutan Crai, PuterlSarah Ddah Ada Trima Msej Trakhir Dari Symsul. Ini KatKata Dri Bliau

Slesai Tntutan Crai, PuterlSarah Ddah Ada Trima Msej Trakhir Dari Symsul. Ini KatKata Dri Bliau

Kuala Lumpur – Saya sudah fikir masak-masak. Tiada peluang kedua untuk Syamsul,” kata pelakon, Puteri Sarah Liyana mengenai keputusan untuk memfailkan tuntutan c.erai terhadap suaminya yang juga pengarah, Syamsul Yusof di M.ahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Puteri Sarah berkata, keputusan yang dibuat hari ini adalah muktamad.

Sementara itu, Puteri Sarah yang tiba di M.ahkamah Syariah pada jam 10.25 pagi dengan menaiki kereta jenis MercedesBenz kelihatan gembira dan bersemangat.

“Saya gembira dan bersemangat,” katanya yang mengenakan jubah hitam. Puteri Sarah berkata, dia juga gembira apabila dua adiknya hadir menemani.

“Saya sudah bersedia dan bersemangat sebab ada adik-beradik datang menemani,” katanya.

Selain dua adiknya, turut hadir adalah peguam syarie, Datuk Akberdin Abdul Kader yang mewakili Puteri Sarah.

Mesej Terakhir Dari Syamsul

Pelakon Puteri Sarah Liyana, 38, mengakui dia ada menerima mesej daripada suaminya yang juga seorang pengarah Syamsul Yusof berkaitan tuntutan c.erai yang difailkan hari ini.

Menurut Puteri Sarah, dia memberitahu bahawa Syamsul ada menghubunginya untuk berjumpa bagi menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka.

Syamsul ada Whats.App, dia ajak berjumpa untuk berbincang. Belum jumpa lagi sebab saya dan dia sibuk dengan jadual penggambaran.

“Syamsul ada beri kata-kata terakhir sebelum saya datang ke sini, tetapi saya tak boleh kongsikan,” katanya ketika ditemui di Kompleks M.ahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, hari ini.

Dalam pada itu, Puteri Sarah turut meninggalkan kata-kata buat suaminya itu dalam mengharungi dugaan rumah tangga.

“Insya-Allah, doakan semuanya yang terbaik untuk kita,” tutupnya ringkas.

Ditanya apakah proses seterusnya jika Syamsul Yusof tidak mahu melepaskan Puteri Sarah, peguam s.yarie, Datuk Akberdin Abdul Kader berkata, terdapat beberapa peringkat jika perkara tersebut berlaku.

Ikut prosedur, kalau dia datang hari tersebut, dan kalau dia setuju maka lafaz c.erai itu boleh berlaku pada hari tersebut.

alau umpamanya tak setuju, kita akan teruskan dengan peringkat kedua di ma hkamah sama, ma hkamah akan rujuk pada Jawatankuasa Pendamai, kedua-dua pihak akan diwakili wakil masing-masing untuk cuba cari jalan.

“Kalau berjaya, kita akan teruskan dengan c.erai. Kalau tak berjaya, m.ahkamah akan rujuk pada hakam pertama keluarga, kalau tak berjaya, kita akan beralih kepada hakam yang terakhir iaitu hakam m.ahkamah. Kita akan mohon pada m.ahkamah agar beri mandat kepada hakam m.ahkamah itu supaya sekiranya dia masih enggan, autoriti lafaz c.erai itu diberikan pada hakam m.ahkamah yang mewakili pl.aintif Puteri Sarah,” jelas Akberdin.

Posting Komentar untuk "Slesai Tntutan Crai, PuterlSarah Ddah Ada Trima Msej Trakhir Dari Symsul. Ini KatKata Dri Bliau"